Outback experience - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Outback experience - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Outback experience

Blijf op de hoogte en volg Betty

18 Oktober 2014 | Nederland, Apeldoorn

Het is hier nu zaterdagmiddag 18 oktober 16.00 uur.
Zojuist zijn we gearriveerd in Alice Springs, in bungalow resort Aurora.

Dankjulliewel voor alle reacties! Erg leuk om allemaal te lezen. De foto's die bij de verhalen horen houden jullie nog tegoed. We hebben nu namelijk vakantie ;)

Na ons verblijf in Ayers Rock zijn we jl donderdagmorgen vertrokken naar Kings Canyon. We gingen nu echt de outback in. 300 km rijden: na de eerste 100 km eerste weg links, dan 200 km rechtdoor en dan ben je er!

Vanuit het vliegtuig hadden we de woestenij al van bovenaf kunnen zien. Een en al woestijn, mooie rood/oranje kleuren, begroeid met Buffalo gras, struiken en bomen, allemaal van het sterke soort. Gelukkig hebben ze in de 90-er jaren een weg aangelegd van Uluru naar Kings Canyon.

Urenlang rijden we door de outback, alsof we met z'n 2-en alleen op de wereld zijn. Heel apart is het ook als je dan opeens midden in de woestijn een benzinepomp tegenkomt (waar we natuurlijk blij mee waren). De eigenaar haalde het slot eraf waarna Jan kon tanken. Fijn dat het maar weer geregeld was.

Bij Kings Creek nemen we koffie met appelgebak! Hier kan je ook kamperen, op een dromedaris of quad rijden, of een helikoptervlucht maken.

Bij deze pleisterplaatsen is enige bewoning mogelijk. Daartussen is er gewoon niks, ergo outback!

Als we rond 13.00 uur arriveren in Kings Canyon Resort blijkt de kamer nog niet beschikbaar. We rijden naar de Kings Canyon. Het is ongeveer 31 graden, maar met een lekker windje erbij, prima weer voor de korte wandeling van een uur door de Canyon in het Watarrka National Park. De wandeling gaat door een nauwe kloof met rotsblokken en ghost gumbomen. Op een gegeven moment zien we een prachtige okerkleurige varaan op een dito rotsblok poseren. En op de terugweg zien we een meterlange leguaan wandelen, echt prachtig om te zien. Met zo'n mooi krokodillenhuidje en de tong in en uitgaand. Ik weet niet precies of ik het goed zeg, maar zeker is dat de hagedissen steeds meer op krokodillen gaan lijken. Thuis maar eens nazoeken aan de hand van de foto's.

's Avonds genieten we van een etentje in het BBQ-restaurant, aan lange tafels in een soort van grote schuur. Met de singer song writer Rod Dowsett erbij heerst er een heel gezellig outbacksfeertje.

• 18 Oktober 2014 - 12:46

Lineke:

Wat beschrijf je het mooi levendig, ik zie het zo voor me! En ja, met al die verhalen word ik echt razend nieuwsgierig naar de foto's!!