Opa en oma in de tropen ; - Reisverslag uit Burt Plain, Australië van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Opa en oma in de tropen ; - Reisverslag uit Burt Plain, Australië van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Opa en oma in de tropen ;

Blijf op de hoogte en volg Betty

23 Oktober 2014 | Australië, Burt Plain

Jl. Maandag kwamen we dus in de Anbinik suite. Anbinik is de aboriginal naam voor een lokale boom.

'S Avonds lopen we eerst even naar het Crocodile hotel. Dit is gebouwd in de vorm van een krokodil! Mooi stukje architectuur.
Je kan daar ook eten, maar alleen als je van te voren hebt gereserveerd. Wij zien daarvan af. Komen ze zeker weer met die servetjes aan......

We eten bij de overburen, Kakadu Lodge, waar we o.a. Krokodillenworstjes eten! Hoe avontuurlijk. Het is een soort van wit vlees en smaakt prima.

Op dinsdag 21 oktober genieten we volop van het ontbijt op onze veranda, onder het gekrijs van de kaketoes en kraaien. Daarna wordt het tijd om krokodillen te gaan spotten. We rijden richting Ubirr en de East Alligator River. Bij de eerste stops is geen krokodil te bekennen, maar bij een volgende hebben we meer succes. Op de oever van de rivier komt een krokodil aangelopen! Toevallig had ik net de video in de hand en serieus hij kwam recht de camera inlopen! Nou ja ik had wel ingezoomd hoor, maar het was schitterend, daarna boog hij gelukkig weer terug naar het water. Dit was de thrill van de dag! 'S Avonds in het zwembad zei een man uit Perth dat zo'n krokodil wel 60 km per uur kan lopen; het zal toch niet..... Wij waren op ongeveer 10 m afstand!

In Ubirr maken we een wandeling over de rotsen naar een uitzichtspunt, waar we een mooi uitzicht hebben over de wetlands. Momenteel zitten we hier nog in de droge periode. De rivieren zijn gekrompen tot billabongs. In november begint de hete periode en de daarbij behorende moessonregens. In mei jl is de laatste regen gevallen. De mensen hier zien uit naar de regen! Ik geloof dat wij nog net op tijd zijn.

In Ubirr zien we mooie voorbeelden van rotsschilderingen die bewaard zijn gebleven en ook opengesteld zijn voor publiek.

Tags: Katherine,