Jan en Betty in de tropen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Jan en Betty in de tropen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Jan en Betty in de tropen

Blijf op de hoogte en volg Betty

22 Oktober 2014 | Australië, Alice Springs

Op zondag 19 oktober vliegen we in 2 uur van Alice Springs naar Darwin. We nemen een taxi naar Palms Spring resort aan de Esplanade, waar we rond 15.00 uur aankomen. De skyline van Darwin vindt de taxichauffeur maar niks. Na de orkaan Tracey in 1974 is er veel verloren gegaan in Darwin. Dat heeft veel slachtoffers gekost. De stad is daarna helemaal weer opgebouwd. Het is nu een soort van ambtenarenstad (volgens mij niks mis mee hoor ;)) en het is nu een belangrijke militaire basis. Darwin ligt natuurlijk ook op een zeer strategisch punt.
De huisvestingskosten zijn enorm gestegen na de komst van de militairen.

We zijn nu echt in de tropen! Koelde het in de outback van Uluru en King's Canyon 's nachtslot nog af tot 10 graden, hier is het overdag zo'n 37 graden en koelt het 's nachts af tot 24 graden. De airco hebben we hier wel nodig!

Aan het einde van de middag gaan we op verkenningstocht. In het centrum heerst een echt zondagmiddaggevoel. Veel jongelui bevolken de terrassen.
We wandelen terug langs het strand; er is een mooi park met geel, oranje en roze bloeiende bomen. Er zijn in Australië heel veel verschillende vogels. In een van de bomen ontdekken we prachtig gekleurde vogels, in de kleuren rood, geel en groen. Met de telelens proberen we dit vast te leggen. Jammer dat we er zo weinig van afweten. Onze buurman Ernst (vogelkenner) had er vast meer over kunnen vertellen.

We nemen een drankje op een terras met een DJ, tegenover het sleetse hotel Darwin.

Vanaf 17.50 uur installeren we ons op het terras van het restaurant Char, die ons was aanbevolen door Australië on line. Het ligt pal aan de esplanade. Hier genieten we van de zonsondergang. We zitten 1e klas. Het is dan ook een vet duur restaurant