Ayers Rock, campground cabin - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Ayers Rock, campground cabin - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Ayers Rock, campground cabin

Door: B

Blijf op de hoogte en volg Betty

14 Oktober 2014 | Nederland, Apeldoorn

Dinsdag 14 oktober. Vandaag vliegen we in 3 uur en 15 min van Sydney naar Ayers Rock, of eigenlijk heet het sinds 1985 weer Uluru. Toen is de rock teruggegeven aan de aboriginals.

De reis verloopt prima. Vanmorgen om 07.00 uur werden we opgehaald door de taxi en om half 8 waren we al ingecheckt. Genoeg tijd om even lekker te ontbijten op het vliegveld.

Om 10.00 uur vliegen we met Virgin Airways. Tijdens deze vlucht 'winnen' we een uur. Bij jullie is het nu dus 8 uur vroeger.

De shuttlebus brengt ons naar de campground waar we 2 nachten overnachten in een cabin met airco, koelkast en TV. Echt een prima locatie. We zijn helemaal enthousiast.

Een grotere tegenstelling dan we vandaag meemaken, bestaat er denk ik niet.

Stel je voor: we lopen in het plaatsje Yulara van de campground naar het shopping center over een rood voetpad, zeer droge grond en beplant met groene struiken. We lopen daar helemaal alleen. Ongeveer 30 graden en wat een rust. Het doet ons denken aan onze wandeling in het jaar 2000 in Bryce Canyon, qua rust , blauwe luchten en de rode paden (alleen de rotsformaties van Bryce ontbreken hier).

En dan te bedenken dat we gisteren tussen de mensenmassa's in de George Street in Sydney wandelden! Serieus, ik was echt blij dat ik Jan kende...... Je kan je zomaar alleen voelen in die mensenmassa. Wat trouwens ook erg was in Sydney, waren de vele bedelaars met een bordje op schoot met de tekst: 'I am homeless, I need your help'. Dat hoort helaas ook bij zo'n grote stad.

Dit is echt een verademing!

We hebben de huurauto opgehaald, wat inkopen gedaan en zitten nu te chillen op ons privé terras. Jan schrijft het uitgebreide reisverslag in ons dagboek; ik werk 'waarbenjijnu' bij.

• 14 Oktober 2014 - 11:45

Nanko:

Wij hebben daar een prachtige wandeling met een gids gemaakt....en ook de zonsondergang is daar verschrikkelijk mooi. Doordat je Jan kent....zul je ook daar niet eenzaam zijn. Veel plezier.

• 14 Oktober 2014 - 15:55

Evert Nawijn:

Boeiend om jullie reis te volgen. Tot nu toe een heel afwisselende reis. `jullie gaan nu meer het binnenland in? Ik hoop dat jullie nog heel veel moois te zien krijgen. Maar goed dat de geheugenkaartjes tegenwoordig vele honderden foto' kunnen opslaan. Gebiet er van!

• 14 Oktober 2014 - 16:29

Arnold En Martha:

Mooi, dat je blij bent met Jan, Betty; blijf maar dicht bij hem hoor. Dat vindt Jan ook vast wel mooi; kan die af en toe nog lachen jah! (en wij ook)

• 14 Oktober 2014 - 17:26

Ineke Van Noort:

Mocht ik ooit naar Australië gaan, dan ben ik nu al enthousiast gemaakt door je Betty. Ik kan dan ook meteen jullie reisverslag meenemen, ha, ha. Fijn dat het allemaal zo lekker verloopt. Geniet nog maar. Ineke

Tags: Uluru