Manly bike tour en Darling Harbours - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Manly bike tour en Darling Harbours - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Manly bike tour en Darling Harbours

Door: B

Blijf op de hoogte en volg Betty

13 Oktober 2014 | Nederland, Apeldoorn

Vanmorgen vroeg op. Na het ontbijt lopen we in 3 kwartier via o.a. George Street naar Circular Bay. Hier vandaan vertrekt de Ferry naar het eiland Manly. Dit is een mooie overtocht, waarbij we een prachtig zicht hebben op zowel the Opera House als op the Harbour Bridge.

Getooid met helmen maken we een fietstocht van 2 uur over het eiland. Manly is een heel smal en langgerekt eiland. We starten de fietstocht aan de oceaankust en klimmen via een bochtig weggetje, langs mooie villa's, naar het Sydney Harbour National Park. Op het uitzichtspunt heb je eigenlijk een prachtig gezicht op de skyline van Sydney, maar het is vandaag wel een beetje nevelig. Qua temperatuur is het prima.

Na de lunch op het strand, met een sterke branding waar veel surfers zich staande proberen te houden, keren we terug naar Sydney.

We hebben vandaag de telelens meegenomen en wandelen nog een keer naar de Harbour Bridge en de Pylon lookout (op 89 m) om nog wat te fotograferen. Er is ook een soort van museum bij. Hier zie je hoe de brug is gebouwd. Echt indrukwekkend. De brug wordt ook wel 'de kleerhanger' genoemd. Tijdens de bouw zijn er maar liefst 16 mensen omgekomen, dat was dus niet zonder gevaar.
De rest van de middag lopen we door Darling Harbour. Wat eens een puist van vervallen kades was, is nu een gonzend en bruisend recreatiegebied. Het is in 1988 geopend. We wandelen terug over de Pyrrmont Bridge die in 1902 is gebouwd en nu alleen toegankelijk is voor voetgangers en fietsers (en de monorail).

Evenals gisteren eten we in de pub, 'the there monkeys'. Deze is gevestigd in een oud bankgebouw, met boven de ingang 3 apen: horen, zien en zwijgen.

• 13 Oktober 2014 - 12:26

Sandrine:

Hoi Jan en Betty,mooi om te lezen hoe julie genieten van deze prachtige reis. Het is jullie gegund. Ikzelf en de andere 2 dames van het secretariaat vragen zich af of je ook foto's kan sturen :-) :-). Nog heel veel plezier en geniet er maar lekker van.

Groetjes Sandrine, Corine en Yvette