Harbour Bridge en Sydney Opera House - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Harbour Bridge en Sydney Opera House - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Harbour Bridge en Sydney Opera House

Door: B

Blijf op de hoogte en volg Betty

12 Oktober 2014 | Nederland, Apeldoorn

Zondag12 oktober. Vandaag hebben we een vrije dag. We mogen iets voor ons zelf doen.
Om half 11 melden we ons bij de meeting point bij het Queen Victoria Building, waar we meedoen aan de free tour. Free tour in de zin van: je bepaalt zelf wat je ervoor wilt betalen. We worden welkom geheten door een vlotte jonge meid van rond de 27 jaar. Ze leidt ons in 2,5 uur door de stad: door de arcades van het Queen Victoria Building, door Hyde Park -naar voorbeeld van Hyde Park in Londen-, langs het standbeeld van Macquarie, die heel veel heeft betekend voor de ontwikkeling van Sydney. Ze vertelt over de geschiedenis van het ontstaan van Sydney, hoe moeilijk de beginperiode was toen er schepen vol met criminelen vanuit Engeland in Australië waren gekomen en hoe Macquairie dat uiteindelijk in goede banen wist te leiden. Ook de verhalen over Martin Place station, waar bekende films (niet bij mij) zijn opgenomen, over de free museums en de verhalen over The Rocks, het gebied bij de werven bij Circular Bay, zijn interessant. De wandeling eindigt bij The Harbour Bridge, met zicht op de The Opera House. Daarna zijn we vrij om zelf verder te ontdekken. Het is een prachtige dag, ik schat zo'n 25 graden.

We wandelen over de Harbour Bridge, vanaf waar we een mooi zicht op the Opera House hebben. We zijn er enthousiast over dat we hier gewoon rondlopen, op de plek waar op 31 december om 24.00 uur het vuurwerk wordt afgestoken!

Na de lunch wandelen we langs the Opera House. Van alle kanten maken we foto's en daarna gaan we chillen op het terras. Het is een gezellige drukte, 't is echt zondag. De meiden hebben zich prachtig opgedoft. We genieten van de heersende 'no worries' sfeer. Via the Royal Botanic Gardens lopen we terug naar ons hotel. We sluiten de dag af in een Engelse Pub.

• 12 Oktober 2014 - 19:40

Nanko En Dolf:

Wij vonden het ook heel bijzonder bij de Harbour Bridge te lopen en bij de Operahouse, bijna surrealistisch vooral ook omdat je het allen van de t.v. kent maar nu ook echt de sfeer kan proeven ennuh geluksvogels die wij zijn wij hebben daar een keer oude en nieuw real life gevierd met vuurwerk en al.

• 12 Oktober 2014 - 23:11

Willem En Lida:

Jullie verhalen zijn erg herkenbaar. Ook de moeite waard is om een Ferry te nemen naar bijv. Manly. Krijg je een prachtige zicht op Sydney vanaf het water en kun je mooie plaatjes schieten van het Opera House.