Melbourne - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Betty

07 Oktober 2014 | Nederland, Apeldoorn

Zondagavond kwamen we rond middernacht aan in het Travelodge hotel. Het is hier 9 uur later dan bij jullie.

Gisteren was onze 1e dag in Melbourne. We hadden alle tijd om Melbourne te verkennen. Allereerst hebben we het adres opgezocht waar Anno 3 maanden heeft gewoond in het laatste kwartaal van 2009. Dat is hier echt om de hoek. Leuk hoor. Daarna zijn we naar de St. kildau road gewandeld. Ook Esther heeft hier een aantal jaren eerder gewoond, aan de Havelockstreet. We dachten daar zo even heen te wandelen, maar dat was echt te ver. Toen we onderweg op een kaart gingen kijken, kwam er meteen al een vrouw bij ons met de vraag of ze ons kon helpen. De mensen zijn echt heel vriendelijk hier! Zij adviseerde ons de tram te nemen.

Terug op Federation Square zijn we de Melbouren Visitor Centre binnengelopen. Daarna zijn we in de shuttlebus gestapt, die ons door de stad reed, langs 13 plekken waar je uit dan wel in kon stappen. We vonden het eerlijk gezegd ook wel even lekker om ons rond te laten rijden. Jetlag?
Alleen bij de haven, Dockside, zijn we uitgestapt en hebben daar wat rondgewandeld. Er heerste een ontspannen sfeer; leuke kunstwerken en moderne gebouwen met uitdagende architectuur.

Eenmaal terug bij de rivier de Yarra zochten we een plekje op om een hapje te eten. We installeerden ons op een mooi terras bij restaurant Waterfront. Toen de ober begon een keurig in een driehoek gevouwen servet op onze schoot te leggen, dachten we beiden: OMG wat is dit. Van de menukaart werden we ook niet echt vrolijk. Een jongere serveerster zag het denk ik aan ons gezicht, want zij bracht ons de menukaart waarva we ook gebruik konden maken! Beter! We hebben daarna genoten van een 2-gangen lunchmenu met een glas wijn.

Aan het einde van de middag zijn we naar de Eureka Skydeck gegaan, dit op aanraden van Dimar, een collega van Jan. Dat was echt prachtig. In minder dan 40 seconden ga je met de lift naar de 88e verdieping. We hadden daar een prachtig uitzicht over de stad. En weet je wat nog leuker was, we hadden alle tijd om ervan te genieten. Immers, we hadden al gegeten en we hadden een prachtig plekje op een 2-zitsbankje, waar we uren hebben gezeten. We hebben het daar, onder het genot van een kop koffie, gewoon donker zien worden. Heel romantisch!

• 07 Oktober 2014 - 11:14

Nanko :

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hoe was de vliegreis? Heel veel plezier samen en geniet er vooral van. Groeten, Nanko.

• 07 Oktober 2014 - 11:44

Gine En Henk Hebly:

Goed om te lezen, dat jullie het fijn hebben, daar in Downunder. Veel reisplezier.
    Gina en Henk

• 07 Oktober 2014 - 18:23

Joanne:

Klinkt goed die eerste verhalen over Melbourne! Leuke stad hè! Hoe warm is het daar nu?

• 07 Oktober 2014 - 18:37

Inge En Dirk:

Wat een genot om weer op reis te zijn. Heerlijk op je gemak ronddwalen en dan ook nog romantische op het dak. Het kan niet op. Geniet er maar van.

• 08 Oktober 2014 - 15:48

Martha:

Wat lijkt me het heerlijk om naar Australië (Aussi, Jack said) te gaan om daar uuuuren op een 2-persoonsbankje te gaan zitten en wachten totdat het donker wordt. En dan nog genieten ook! Is dat ff lekker bijkomen! Ik ga het ook proberen, maar dan op een 3-persoonsbankje in de tuin. Lekker puh!

• 08 Oktober 2014 - 16:21

Martha Idema:

Over romantisch gesproken, hier komt ie, gepikt van Marga Kiefer:

Ik las deze week nog dat Groningers geen gevoel voor romantiek zouden hebben, als commentaar las ik dit gedicht:

Mien laiverd, mien slaiverd
    Mien suker in de thee
    As ik die nait kuste en een ander het nait dee
    Gingst ongekust op 't nust

• 09 Oktober 2014 - 15:57

Karola En Jan:

Wat een heerlijkheid om zo te genieten, jetlag of niet.
    Heel wat anders dan boodschappen doen in de regen of een wekker die oproept tot vroege activiteit!
    Veel plezier samen, groetjes uit een nu best wel zonnig Haarlem