Katherine Gorge - Reisverslag uit Burt Plain, Australië van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu Katherine Gorge - Reisverslag uit Burt Plain, Australië van Betty Wierenga - WaarBenJij.nu

Katherine Gorge

Blijf op de hoogte en volg Betty

23 Oktober 2014 | Australië, Burt Plain

Gisteren, woensdag 22 oktober, zijn we aangekomen in Karherine. Het was nog een behoorlijke reisdag van Jabiru naar Katherine.
We vertrekken die dag om half 9. het is dan al 30 graden.

Weer valt ons de uitgestrektheid van dit gebied op. Urenlang kan je rijden, zonder bewoning. Dit is dus echt vakantie: vacare: leegmaken! We worden er stil van.

Onderweg maken we nog een paar wandelingetjes, de eerste bij Yellow Water, dat ligt aan de West Alligator River. Er is een soort steiger aangelegd over de tot billabong verworden deel van de rivier. Ook hier weer veel watervogels, maar geen krokodillen gezien.

Hier in Katherine hebben we weer een prachtig huisje met veranda. De walibi's springen dartel rond. Ze zijn heel mak.
Vanmiddag toen we even thuis waren, liet een van de walibi's ons zijn jong in zijn buidel zien. Echt, zo vertederend!

Vanmorgen hadden we de Top Didj Cultural Experience & Art Gallery tour. Echt een hele leuke ochtend, waarbij Manuel, een Aboriginal ons vertelde over zijn leven en gebruiken. Ook hebben we onder zijn begeleiding een kunstwerken gemaakt.

Vanmiddag hebben we nog een bootcruise gemaakt over de Katherine River. Met 38 graden is dat heel goed te doen. Nu lekker chillen in het zwembad! Tot later. Morgen rijden we weer richting Darwin, naar Batchelor.

• 23 Oktober 2014 - 16:14

Cees Raamstijn:

Voor mij is het 40 jaar geleden dat ik in Katherine Gorge was, herinner me weinig van de omgeving wel van de temperatuur, een verademing na Darwin
    Betty, je beschrijvingen zijn inleef- en voelbaar, blijf genieten, h.gr. ook van Alice, Cees

• 24 Oktober 2014 - 16:07

Brenda:

Hallo Jan en Betty
    Wij zijn ook weer terug van weggeweest en hadden niet overal WiFi. Leuk hoor die verhalen. En wat een temperaturen! Dat wordt afzien straks:) Geniet er nog maar lekker van. En denk erom hè niet te dicht bij die krokodillen. Willen straks nog wel weer met jullie naar de Gigant hoor